SZKOLNA LIGA ORTOGRAFICZNA „POGROMCY BŁĘDÓW”

Drodzy Uczniowie!
W najbliższym tygodniu rozpoczynają się zmagania w ramach SZKOLNEJ LIGI ORTOGRAFICZNEJ o miano NAJSKUTECZNIEJSZYCH POGROMCÓW BŁĘDÓW roku szkolnego 2020/2021. Wszystkie klasy z naszej szkoły podzielone na cztery poziomy będą mierzyć się z zadaniami sprawdzającymi znajomość zasad ortograficznych w teorii i praktyce w kliku etapach. Jak będzie wyglądać rywalizacja? Z jakiego zakresu materiału będzie pierwsze zadanie? KONIECZNIE PRZECZYTAJ TO OGŁOSZENIE DO KOŃCA!!! 😀
PRZEBIEG KONKURSU, CZYLI ZASADY:
1. Konkurs składa się z sześciu etapów – trzech w pierwszym półroczu i trzech w drugim półroczu. Ostatnie, szóste zadanie będzie jednocześnie finałem konkursu.
2. Każde zadanie będzie dotyczyło jednej zasady ortograficznej, którą ustala nauczyciel odpowiedzialny za dany poziom.
3. Za wykonane bezbłędnie zadanie można zdobyć ustaloną na danym etapie przez nauczyciela maksymalną liczbę punktów i od tej liczby odejmuje się punkty za popełnione błędy. Wszystkie zadania będą oceniane punktowo – za popełnione błędy będą odejmowane punkty: za podstawowe błędy ortograficzne (dotyczące reguły sprawdzanej w danym zadaniu) -1 pkt, za pozostałe -0,5 pkt, za interpunkcyjne – 0,25 pkt. Szóste zadanie (finałowe) będzie najwyżej punktowane. Za każde bezbłędnie wykonane zadanie w finale do sumy punktów klasy dopisywany będzie dodatkowy punkt.
4. Wyniki sumowane będą indywidualnie oraz zespołowo – tutaj zliczane są punkty zdobyte na danym etapie przez uczniów danej klasy i dzielone przez liczbę uczestników etapu z danego zespołu klasowego. Obliczona w ten sposób średnia będzie stanowiła liczbę punktów zdobytych przez klasę w danym zadaniu.
5. W przypadku zauważenia niesamodzielnej pracy ucznia uczestnik ten otrzyma za dany etap turnieju 0 pkt.
6. Wyniki zespołów (klas) będą zamieszczane sukcesywnie na tablicy ogłoszeń (Librus); wyniki indywidualne będą przedstawiać klasom nauczyciele j. polskiego. Nauczyciele uczący w danej klasie mogą oceniać rezultaty poszczególnych etapów.
7. Rozwiązanie konkursu nastąpi w czerwcu bieżącego roku szkolnego.
8. Na klasę, która najlepiej poradzi sobie w walce z błędami (zdobędzie najwięcej punktów), czekać będzie nagroda; upominki otrzymają również najskuteczniejsi pogromcy błędów z każdego poziomu.
SEDNO SPRAWY, czyli HARMONOGRAM
(Uwaga! Przy każdym etapie podany jest termin kilku dni, to Wasza nauczycielka j. polskiego poinformuje Was, którego z nich konkretnie będziecie wykonywali zadanie konkursowe. Terminy mogą ulec zmianie)
POZIOM I – klasy 4-5 (nauczyciel odpowiedzialny – tworzący i sprawdzający zadania: p. Marta Bukowska)
– 2-6 listopada – pisownia „ó” i „u” – zadanie zdalne!
– 23-27 listopada – pisownia „rz” i „ż”
– 16-22 grudnia – pisownia „ch” i „h”
– 8-12 marca – pisownia wielką i małą literą
– 7-13 kwietnia – pisownia partykuły „nie” z różnymi częściami mowy
– 4-11 maja – zadanie mistrzowskie – wszystkie zasady ortograficzne.
POZIOM II – klasy 6 (nauczyciel odpowiedzialny – tworzący i sprawdzający zadania: p. Anna Szymańska)
– 2-6 listopada – pisownia „ó” i ”u” – zadanie zdalne!
– 23-27 listopada – pisownia „rz” i „ż”
– 16-22 grudnia – pisownia „ch” i „h”
– 8-12 marca – pisownia partykuły „nie” z różnymi częściami mowy
– 7-13 kwietnia – pisownia wielką i małą literą
– 4-11 maja – zadanie mistrzowskie – wszystkie zasady ortograficzne.
POZIOM III – klasy 7 (nauczyciel odpowiedzialny – tworzący i sprawdzający zadania: p. Aneta Wawrzyniak)
– 2-6 listopada – pisownia „ó” i ”u”, „rz” i „ż”,„ch” i „h” – zadanie zdalne!
– 23-27 listopada – pisownia zakończeń -i, -ii, -ji
– 16-22 grudnia – pisownia skrótów i skrótowców
– 8-12 marca – pisownia partykuły „nie” z różnymi częściami mowy
– 7-13 kwietnia – pisownia wielką i małą literą
– 4-11 maja – zadanie mistrzowskie – wszystkie zasady ortograficzne.
POZIOM IV – klasy 8 (nauczyciel odpowiedzialny – tworzący i sprawdzający zadania: p. Hanna Chojnacka)
– 2-6 listopada – pisownia ó, u – zadanie zdalne!
– 23-27 listopada – pisownia ż, rz
– 16-22 grudnia – pisownia h, ch
– 8-12 marca- pisownia nie z różnymi częściami mowy
– 7-13 kwietnia – pisownia małą i wielką literą
– 4-11 maja – wszystkie zasady ortograficzne.
A zatem, czas zewrzeć szyki i przygotować się jak najlepiej do pierwszego etapu! O formie zadania, sposobie realizacji/odsyłania pracy dowiecie się od swojej nauczycielki j. polskiego na jednej z lekcji!
Powodzenia w walce o miano Najskuteczniejszych Pogromców Błędów roku szkolnego 2020/2021!
Polonistki