ZOSTAŃ VLOGEREM I ZAREKLAMUJ KSIĄŻKĘ – KONKURS!

Uwaga, idzie nowe!
Tegoroczna edycja konkursu polonistycznego z okazji Światowego Dnia Książki ma całkowicię zmienioną formułę! „To ja, vloger książkowy” to gratka dla miłośników czytania, ale i vlogowania!
NA CZYM POLEGA ZADANIE KONKURSOWE?
1. Wybierasz swoją ulubioną książkę napisaną prozą (np. ulubioną powieść, opowiadanie, baśń, legendę etc.) w języku polskim, przeznaczoną dla dzieci i młodzieży.
2. Nagrywasz film (za pomocą telefonu/aparatu/kamery etc.), podczas którego ustnie prezentujesz (reklamujesz) wybrany utwór
3. Długość nagrania ma wynosić od 3 do 5 minut.
4. Twoja wypowiedź może połączyć kilka/wszystkie style booktalkingu* (wyjaśnienie poniżej) w jednej prezentacji, tworząc wideorecenzję lub zawierać jeden z nich:
– streszczenie fabuły,
– zaprezentowanie głównego bohatera,
– przedstawienie tylko jednego epizodu,
– oddanie nastroju,
– zestawienie atutów książki.
5. W nagraniu musisz być widoczny/-a Ty oraz Twoja książka, ale jeśli nieszczególnie chcesz pokazać twarz, możesz po prostu skierować obiektyw na książkę.
6. Wyślij jednej z organizatorek (p. Ani, Anecie lub Marcie) film (w formacie AVI, MP4, MKV, FLV, WMV, MOV) jako załącznik w wiadomości prywatnej TEAMS lub umieść go na wirtualnym dysku i prześlij link w wiadomości w Teams/Librusie.
TERMIN NADSYŁANIA NAGRAŃ – 31 maja 2022 r. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi przed zakończeniem roku szkolnego. Na zwycięzców tradycyjnie czekają nagrody książkowe i oceny celujące z j. polskiego wagi 3. Pozostali uczestnicy też nie zostaną z pustymi rękoma (szóstki, pochwały, a co!).
NA CO MUSISZ ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS NAGRYWANIA:
– poprawność językową, płynność wypowiedzi, posługiwanie się stylem komunikatywnym,
– przemyślaną, spójną kompozycję wypowiedzi, umiejętność gospodarowania czasem,
– zawartość merytoryczną (mówienie z pamięci, obecność książki na nagraniu, podanie tytułu i autora książki, prezentacja fabuły/głównego wątku i bohaterów, przywołanie najciekawszych fragmentów, oddanie atmosfery książki),
– umiejętność autoprezentacji (użycie elementów reklamy, umiejętność zainteresowania odbiorcy utworem, zaangażowanie emocjonalne, kontakt ze słuchaczami, zaskakujący sposób prezentacji, m.in. użycie multimediów oraz poinformowanie, jaki wpływ miała książka na prezentującego).

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!

Wasze polonistki – p. Anna Szymańska, p. Aneta Wawrzyniak i p. Marta Bukowska