Mamy rady na odpady – siódmoklasiści edukowali najmłodszych

Dla uczestników projektu „Ekologiczna szkoła” z klasy 7d przyszła pora na finalizację działań. Po wytężonych przygotowaniach trzy zespoły przeprowadziły lekcje na temat gospodarki odpadami w klasach 1-3.

Uczniowie klasy 7d przez cały rok zgłębiali wiedzę na temat aktualnych wyzwań środowiskowych, lokalnie i globalnie, głównie koncentrując się na zagadnieniu bioróżnorodności. Następnie chętni podzielili się na trzy zespoły, które intensywnie pracowały nad przygotowaniami do realizacji głównego zadania projektowego, które sami wybrali, czyli przeprowadzenia ekologicznych lekcji w młodszych klasach.

Samodzielnie musieli ustalić cel zajęć, podzielić się zadaniami, skonsultować się z wychowawcą młodszej klasy, sprawdzić wyposażenie sali, wybrać formę i metody przeprowadzenia lekcji, opracować scenariusz i przedstawić do akceptacji opiekunce projektu, przygotować potrzebne materiały, a w końcu poprowadzić lekcje na temat nadmiernego produkowania odpadów oraz ich segregacji. Zajęcia odbyły w sześciu klasach, których wychowawczynie zaprosiły nastoletnich ekologów: 1a, 1c, 2a, 2c, 3a, 3b (którym raz jeszcze całym sercem dziękujemy za zaufanie! <3).

Podczas lekcji uczestnicy projektu zadbali zarówno o część teoretyczną, jak i praktyczną. Byli podekscytowani entuzjazmem maluchów i interakcją z nimi. Udało im się przekazać najmłodszym członkom szkolnej społeczności istotną wiedzę. Razem wyciągali wnioski, że każdy jest odpowiedzialny za naszą planetę i ma moc, by ją chronić, ocalić i uczynić przyjazną dla wszystkich – wystarczy tylko być świadomym ekologicznie. Wspólnie oznajmili, że będą edukować i pilnować swych bliskich, by ograniczali ilość odpadów i je segregowali. Po części lekcji powstały prace plastyczne, które zostały zawieszone na gazetce ściennej na szkolnym korytarzu na I piętrze.

Przed nastoletnimi ekologami podsumowanie projektu i świętowanie!                                                          

 Anna Szymańska (opiekunka projektu)