„CZYTAM Z KLASĄ LEKTURKI SPOD CHMURKI”

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU
„CZYTAM Z KLASĄ
LEKTURKI SPOD CHMURKI”
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA.

Chcąc zainspirować dzieci do czytania, wprowadziliśmy w naszej szkole przedsięwzięcie promujące czytelnictwo wśród uczniów.

 W roku szkolnym 2021/2022 zrealizowaliśmy ogólnopolski projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”. Była to trzecia edycja tego projektu. Wzięła w niej udział klasa 2c. Zajęcia odbywały się w czytelni szkolnej.

Projekt miał na celu rozwijanie aktywności czytelniczej, wspieranie młodych ludzi w myśleniu o swojej karierze, rozwijanie umiejętności plastycznych, technicznych, informatycznych i polonistycznych.

Projekt zakładał realizację poszczególnych modułów, w każdym z nich uczniowie poznali interesująca lekturę. Po przeczytaniu lektury uczniowie wykonywali różnego rodzaju zadania niezbędne do zaliczenia danego modułu.

Lektury były czytane przez nauczyciela, a także przez zaproszonych gości. Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieszczał na stronie projektu sprawozdanie i otrzymywał potwierdzenie realizacji danego modułu. Realizację każdego modułu rozpoczynaliśmy głośnym czytaniem książki. Wybrane lektury to „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego, „Dzieci Pana Astronoma” Wandy Chotomskiej i „Jak Wojtek został strażakiem” Czesława Janczarskiego. Następnie uczniowie uczestniczyli w różnego rodzaju pracach plastyczno-technicznych. Uzupełniali strony związane z przeczytaną lekturą w swoich lekturnikach zgodnie z zamieszczonymi poleceniami, rysowali komiksy przedstawiające treść przeczytanej lektury, projektowali i wykonywali zakładki do książek oraz rozwiązywali inne zadania związane z danym tematem.

Uczniowie poznali wirtualne „miasto zawodów”, które wzbudziło ciekawość i chęć odkrywania coraz to nowych zawodów. Szczegółowo przyjrzeliśmy się profesji „dyrektor szkoły” z uwagi na to, iż Pani Dyrektor osobiście czytała dzieciom „Afrykę Kazika”.

Zadania, które wykonywały dzieci podczas realizacji projektu rozwijały zdolności plastyczne wyobraźnię i ich inwencję twórczą. Zapewne przyczyniły się także do integracji zespołu klasowego i udoskonaliły umiejętność współpracy w grupie.  Wszyscy uczniowie otrzymali dyplomy w nagrodę za ukończenie pracy nad projektem. Realizacja projektu przysporzyła wiele emocji i dobrej zabawy.

Certyfikat [zobacz]

koordynator: p. Anna Kita