Sędzia i adwokat w szkole?

Proces sądowy głowy państwa w sali lekcyjnej – niemożliwe? Nie w naszej szkole! Na lekcjach języka polskiego uczniowie klas 8c i 8d w ramach utrwalenia znajomości lektury „Quo vadis” H. Sienkiewicza i kształtowania umiejętności retorycznych wcielili się w role m.in. sędziów, adwokata, prokuratora, świadków, jak i samego Nerona, oskarżonego o dopuszczenie się tyranii, despotyzmu i sadyzmu na najwyższym stanowisku państwowym. Przesłuchanie każdej ze stron niosło ze sobą wiele emocji, jak i zaskakujących argumentów, na podstawie których sąd musiał wydać sprawiedliwy wyrok. Publiczność stanowili pozostali uczniowie relacjonujący przebieg rozprawy w postaci notatki prasowej. Jedna z lekcji miała formułę otwartą, w związku z czym w symulacji procesu sądowego uczestniczyli także nauczyciele naszej szkoły.