SU Szkolna Liga Międzyklasowa – GRUDZIEŃ

Drodzy Uczniowie!
Grudzień już puka do drzwi, więc ruszamy ze „Szkolną Ligą Międzyklasową”!
W tym miesiącu czekają na Was dwie misje specjalne:

I. Stworzenie najdłuższego papierowego łańcucha w historii Waszej klasy
W dniach 1–5 grudnia (podczas godzin wychowawczych) każda klasa przygotowuje jak najdłuższy łańcuch z papieru. Zadanie realizujemy wyłącznie w czasie lekcji wychowawczej — od jej początku do końca.
Po zakończeniu pracy wychowawca mierzy długość łańcucha i przesyła wynik do koordynatora zadania.
Zachęcamy do pełnego zaangażowania — liczy się nie tylko długość łańcucha, ale także estetyka wykonania!

Kryteria oceniania zadania – „Najdłuższy łańcuch z papieru”
1️. Przystąpienie do zadania: 0–1 pkt
• 0 pkt — klasa nie przystąpiła do wykonania łańcucha lub zrobiła to symbolicznie
• 1 pkt — klasa wykonała łańcuch zgodnie z poleceniem
2️. Zaangażowanie klasy: 0–2 pkt
• 0 pkt — praca wykonana przez bardzo małą grupę uczniów
• 1 pkt — umiarkowane zaangażowanie, część klasy uczestniczy w pracy
• 2 pkt — cała lub zdecydowana większość klasy aktywnie pracuje
3️. Merytoryczność wykonanego zadania (jakość + zgodność z zasadami) : 0–2 pkt
• 0 pkt — łańcuch nie spełnia wymagań (np. przerwy, inne materiały, praca przed lekcją)
• 1 pkt — drobne nieścisłości, częściowa zgodność z zasadami
• 2 pkt — pełna zgodność z regulaminem konkursu oraz celem zadania
4️. Estetyka: 0–2 pkt
• 0 pkt — wykonanie niedbałe, zniszczony lub niestaranny łańcuch
• 1 pkt — estetyka przeciętna, widoczne nierówności i błędy
• 2 pkt — staranne, równe i estetyczne elementy oraz połączenia

II. Świąteczna podróż po świecie – bez paszportu, bez lotów i bez kolejek do kontroli bagażu.
Uczniowie klas 4–8 wylosują kraj-niespodziankę, a potem… zaczyna się zabawa! Waszym zadaniem będzie przygotować salę w barwach wylosowanego państwa oraz stworzyć gazetkę tematyczną.

Możecie się wykazać, tworząc m.in.:
• papierowe łańcuchy, gwiazdy i ozdoby choinkowe w kolorach Waszego kraju,
• gazetki lub wystawy pokazujące świąteczne tradycje, obyczaje i potrawy,
• mini–słowniczek, dzięki któremu wszyscy nauczymy się przynajmniej jednego słowa w języku „Waszego” państwa (a może nawet dwóch!),
• oraz wszystko to, co podpowie Wam kreatywność, wena i odrobina świątecznej magii. ✨

Co będziemy oceniać?
• czy klasa podjęła wyzwanie,
• jak bardzo się zaangażowała,
• czy Wasze dzieła mają sens (merytoryczny :P),
• oraz czy całość wygląda tak, że aż chce się robić zdjęcia.

Na wykonanie zadania macie czas od 1 do 12 grudnia, więc już teraz zakasajcie rękawy, zróbcie burzę mózgów i do dzieła!

P.S. Jutro członkowie SU zawitają do Waszych klas, żeby przeprowadzić losowanie kraju.
Nie martwcie się – losy zostały dokładnie wymieszane. 😛

SU 🙂