Zapraszamy dzieci do klasy pierwszej

Na pewno znacie przedszkole „Na Szóstkę”.
Teraz macie okazję poznać szkołę „Na Dwie Szóstki”.

To nasza szkoła – Szkoła Podstawowa nr 66 im. Marii Skłodowskiej–Curie  
na osiedlu Przyjaźni 127.

                                                Zapraszamy dzieci do klasy pierwszej.

Dlaczego właśnie tu?

  • Jest to szkoła przyjazna dla każdego ucznia, gdyż wiemy, że w różnorodności siła. Wspieramy rodziców w wychowaniu mądrych, kreatywnych i samodzielnie myślących.
  • Staramy się, aby nasze relacje z dziećmi i ich rodzicami były oparte na wzajemnym zaufaniu i trosce o ich dobro.
  • Tak jak dzieci są różne, tak w szkole można spotkać się z różnorodnością. Zgodnie z bieżącymi oczekiwaniami organizujemy zajęcia dodatkowe. Dla młodszych dzieci są to zajęcia: informatyczne, matematyczne, kaligraficzne, z pierwszej pomocy przedmedycznej, a także działania wspierające, takie jak zajęcia wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne czy rewalidacyjne, prowadzone przez specjalnie przygotowanych do tego pedagogów.

Dla starszych uczniów oferta jest wzbogacona m.in. o zajęcia z robotyki i koła: biologiczne, chemiczne, językowe, sportowe, muzyczne, plastyczne. Pełną ofertę znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej.

W klasie pierwszej codzienna nauka tygodniowo obejmuje:

  • 12 godzin edukacji wczesnoszkolnej,
  • 1 godzinę edukacji muzycznej,
  • 1 godzinę edukacji plastycznej,
  • 1 godzinę edukacji informatycznej,
  • 3 godziny wychowania fizycznego,
  • 2 godziny języka angielskiego,
  • 2 godziny religii lub 2 godziny etyki, która odbywa się w grupach międzyoddziałowych – najczęściej po zakończonych lekcjach wszystkich klas danego poziomu.

Dziecko może uczęszczać na religię lub etykę. Może też korzystać z obu zajęć, macie Państwo prawo nie posyłać swojej pociechy na żadne z nich.

W siatce godzin lekcyjnych od klasy IV również znajdują się przedmioty opcjonalne: wspomniana religia i etyka, wychowanie do życia w rodzinie (od klasy IV) oraz doradztwo zawodowe (od klasy VII). Uczestnictwo w każdym z nich jest poprzedzone wyrażeniem pisemnej zgody (lub jej braku) w pierwszych dniach września. Można skorzystać z pełnej oferty lub wybrać jeden przedmiot. W każdej chwili można zrezygnować z udziału w tych zajęciach (warunkiem jest powiadomienie wychowawcy klasy i zmiana deklaracji pisemnej). Odbywają się one z reguły przed lekcjami wynikającymi z planu w danym dniu lub po nich.

  • Dzieci mają wiele talentów i umiejętności. Mogą się nimi pochwalić, uczestnicząc w szerokiej gamie organizowanych przez nas konkursów. Naprawdę każdy może znaleźć coś dla siebie. Wśród naszych uczniów są i tacy, którzy zostają laureatami konkursów miejskich czy wojewódzkich.
  • W naszej szkole jest też miejsce dla tych, którzy oprócz troski o własny rozwój mają potrzebę robienia czegoś dla innych. U nas można zostać wolontariuszem.
  • Nie lubimy nudy i unikamy rutyny, dlatego włączamy dzieci, a przy okazji siebie samych, w różnorodne działania dodatkowe. Od wielu lat znane są nasze rodzinne koncerty z udziałem dzieci, nauczycieli i rodziców. W tym roku pandemia zrewidowała nasze plany, ale ukazał się przygotowany przez grono pedagogiczne spot z życzeniami świątecznymi. Lubimy angażować rodziców, udał nam się wspólny projekt pn. “Wieczór gier rodzinnych” czy cykl akcji charytatywnych „Kup ciasteczko i wesprzyj chorą uczennicę”.
  • Szkoła to nie tylko kreda i tablica. My to wiemy i dlatego wiele naszych lekcji odbywa się poza budynkiem szkoły: na wycieczkach, warsztatach, lekcjach muzealnych czy choćby w naszym szkolnym arboretum. Niestety czas pandemii musiał chwilowo ostudzić nasze zapały w tym zakresie.
  • Spotkania z rodzicami odbywają się mniej więcej raz w miesiącu w postaci zebrań lub konsultacji indywidualnych. Przy okazji serdecznie zapraszamy do współtworzenia organu szkoły, jakim jest Rada Rodziców. Macie Państwo znaczący wpływ na polepszenie funkcjonowania naszej placówki, a przede wszystkim czekamy na Wasze wsparcie i konstruktywny głos.
  • Są zawsze blisko dziecka, gotowi nieść pomoc w każdej sytuacji. To psycholog i pedagodzy. Oferują szeroko pojęte wsparcie psychologiczne i pedagogiczne. Ich pomoc zawsze okazuje się bezcenna.
  • Dla pracujących rodziców opiekę oferuje świetlica. Przebywają w niej dzieci klas I-III pod czujnym okiem kilku pań wychowawczyń. Dzieci z klas pierwszych mają osobną salę. Mogą odpocząć przed lekcjami i po nich, bawiąc się i rozwijając swoje zdolności. Ze świetlicą ściśle współpracuje biblioteka szkolna – świeżo wyremontowana, trzeba przyznać, że z rozmachem.
  • W szkole można zjeść obiad. Co ważne, są to domowe obiady gotowane w naszym budynku. Pani Monika z firmy „U Pawełka” zna wszystkich uczniów i osobiście dopilnowuje, aby zapisane na obiad dzieci go zjadły. Pomagają jej w tym przedsięwzięciu wychowawczynie świetlicy szkolnej.
  • W SP66 minimalizujemy korzystanie z telefonów komórkowych – uczniowie podczas przerwy korzystają z telefonu tylko w wyznaczonych strefach i tylko w sytuacji koniecznej. Zależy nam na nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji społecznych.
  • Szkoła korzysta z “Programu dla szkół”, w ramach którego dostarczane są owoce i warzywa oraz mleko. Dzieci otrzymują zdrowe produkty pięć razy w tygodniu.
  • W celu monitorowania pracy szkoły oraz utrzymania formalnego kontaktu z rodzicami używamy dziennika elektronicznego Librus. Dzieci w klasach I-III mają oceny opisowe wyrażone skrótami: A, B, C, D.

W trudnym czasie pandemii

Ostatni rok jest dla nas wszystkich czasem wielkiej pokory.

Dzieci w sposób szczególnie niezawiniony stały się mimowolnymi uczestnikami tych trudnych czasów. Głównym zadaniem, które wyznaczyliśmy sobie jako szkoła, jest próba maksymalnego łagodzenia „objawów” koronawirusa. Dlatego podjęliśmy szereg działań ułatwiających naukę.

Najszybciej jak się tylko dało, uruchomiliśmy platformę Microsoft Office 365 oraz platformę Genially, aby umożliwić systemowe nauczanie – uczenie się. Szczególnie Genially cieszy się wśród uczniów i nauczycieli wielką sympatią.

Wkrótce okazało się, że kontakt pisemny przestaje nam wystarczać i sięgnęliśmy po aplikację Teams. Dało nam to możliwość zobaczenia się z uczniami i porozmawiania z nimi. Wiosna „Na Teamsie” dla młodszych dzieci był to przede wszystkim czas spotkań integracyjnych. Świętowaliśmy niejedne urodzinki i poznawaliśmy domowe pupile.

Od nowego roku szkolnego, po krótkim czasie nauki w budynku szkolnym los zesłał nam kolejny lockdown. Byliśmy już bogatsi w doświadczenie i dlatego od razu ruszyliśmy z systematyczną nauką zdalną – lekcjami przy pomocy aplikacji Teams wraz z propozycjami zamieszczanymi na cały tydzień na platformie Genially. Lekcje na Teamsie odbywały się codziennie najpierw dwie, a potem trzy godziny lekcyjne, przy czym zdalna godzina lekcyjna wynosiła 30 minut. Starsze klasy nadal pracują w tym trybie.

Brakuje nam bezpośredniego kontaktu z rodzicami uczniów, dlatego organizujemy zebrania i konsultacje zdalne na Teamsie. Spotkania odbywają się mniej więcej raz w miesiącu. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej odbyli konstruktywne zebranie z Radą Rodziców. Cyklicznie organizowane są też zebrania Dyrekcji i RR.

Nauczyliśmy się także organizować zdalne konkursy, które, jak się okazało, cieszą się dużą popularnością.

W budynku szkoły oczywiście obowiązuje reżim sanitarny, a zasady bezpiecznego zachowania są sukcesywnie przypominane. Obowiązkiem ucznia jest przynoszenie do szkoły maseczek, środki do dezynfekcji zabezpiecza szkoła.

Nasza szkoła w pigułce:

Można nas znaleźć na Facebook’u: Szkoła Podstawowa nr 66 w Poznaniu.

  1. KontaktPrzyjaźni 127, 61-684 Poznań
    telefon: 618200941
    e-mail: strona internetowa: sp66.poznan.pl
    Dyrektor: mgr Ewa Dekubanowska
    Wicedyrektorzy: mgr Krystyna Wieniawa-Chmielewska
                                 mgr Szymon Szlabs
    Kierownik świetlicy: mgr Lidia Konieczna-Mazur
  1. Świetlica: otwarta w godzinach: 6.00-17.00.
  2. Obiady: przygotowuje firma z długoletnim doświadczeniem w żywieniu zbiorowym „U Pawełka”. Wydawane są one od godz. 12.00-14.00.
  3. Dodatkowa oferta edukacyjna: religia, etyka, wychowanie do życia w rodzinie. Uczestnictwo w zajęciach poprzedzone jest pisemną zgodą lub – w przypadku zajęć Wychowania do życia w rodzinie – rezygnacją z lekcji.
  4. Elektroniczny system dokumentacji szkolnej poprzez dziennik internetowy Librus.
  5. Topografia i baza szkoły: sale lekcyjne dla edukacji wczesnoszkolnej – I piętro, sale lekcyjne dla klas IV-VIII – II piętro, 3 lub więcej sal świetlicowych, 2 sale gimnastyczne – jedna pełnowymiarowa, stołówka, szatnie, na holach szafki osobiste dzieci, zamykane na osobiste kody.

Zapraszamy do „66”